Kolarstwo górskie, w szczególności kiedy myślimy o tym znanym z tras pucharu świata XC, stawia przed zawodnikami zupełnie nowe wyzwania niż jeszcze kilka lat temu. Dlatego, by wspomóc Cię zarówno w trakcie maratonów MTB jak i na klasycznych rundach XC stworzyliśmy KROSS Earth 2.0. Projektując go chcieliśmy stworzyć rower uniwersalny, który sprawdzi się w każdym terenie w jaki go zabierzesz.
2022 rok to dla modelu KROSS Earth 2.0 zmiana osprzętu. W tym roku postawiliśmy na wysokiej jakości amortyzację Rockshox oraz – a może przede wszystkim – osprzęt Shimano SLX M7100 pracujący w systemie 1x12. Dzięki wsparciu kasety o zakresie 10x51 odczujesz zupełnie nową jakość związaną z pokonywaniem stromych podjazdów oraz możliwością dokręcenia na zjeździe.
Rower do XC nie ma przed sobą tych samych wyzwań, co jeszcze kilka lat temu. Trasy wyścigów stają się coraz trudniejsze oraz bardziej techniczne, czerpiąc inspirację z tych kojarzonych do tej pory ze światem enduro. Dlatego w KROSS postanowiliśmy na naszych modelach rowerów do XC ewolucji w nowoczesne maszyny do pokonywania trudnych elementów trasy. Dlatego też nasi zawodnicy coraz częściej wybierają rowery z pełnym zawieszeniem na trudne technicznie wyścigi oraz maratony. Dlatego w Kross Earth 2.0 zastosowane zostało zawieszenie Rockshox, ramę wykonaną z aluminium superlite, system truninion i sprawdzony osprzęt od Shimano. Dzięki temu pokonasz każdą trasę.
KROSS Earth 2.0 to najnowszy napęd Shimano SLX działający w systemie 1x12. Dzięki wykorzystaniu całkowicie nowej konstrukcji tylnej przerzutki możliwe stało się zastosowanie kasety o rozpiętości 10/51 zębów. Dzięki wydajnemu sprzęgiełku oraz specjalnej konstrukcji zębów znajdujących się na blacie korby zminimalizowane jest ryzyko spadnięcia łańcucha podczas jazdy po wertepach.
System Trunion to nowoczesny sposób mocowania tylnego amortyzatora do ramy, dzięki czemu jest on krótszy, zachowując jednocześnie tę samą wartość skoku co klasyczne rozwiązania. Dzięki temu damper Rockshox Deluxe Select + RL zapewnia najwyżej jakości doznania z każdej jazdy. Przedni amortyzator to powietrzny Rockshox Recon Silver RL posiadający 100 milimetrów skoku. Na kierownicy znajduje się manetka blokady usztywniająca amortyzator przedni pomagając w efektywnym pedałowaniu na płaskich odcinkach trasy. Żeby zapewnić Ci najwyżej jakości trakcję nawet w najbardziej błotnistych warunkach wyposażyliśmy 29 calowe koła złożone na obręczach WTB STi23 w sprawdzone na wielu trasach opony Schwalbe Racing Ray oraz Ralph. Zapewnią one doskonałą przyczepność nawet w najtrudniejszych warunkach. Rama KROSS Earth 2.0 została wykonana z aluminium superlite. Stop ten dzięki obróbce termicznej odznacza się zwiększoną sztywnością oraz wytrzymałością na przeciążenia, zachowując przy tym niską wagę.
Rozmiar kół: | 29" |
Dzięki specyficznemu wykończeniu termicznemu rama charakteryzuje się tym, że jest bardzo sztywna i odporna na odkształcenia, a zarówno bardzo lekka. Ponadto dla lepszej efektywności jest wzmocniona w krytycznych miejscach.
Boost 12x148 - 6 mm szersza piasta i szersze odstępy zwiększają sztywność kół. Odstęp łańcucha wynosi 3 mm, co pozostawia więcej miejsca na opony i ramę, co pozwala na montaż 3” opon.
Gwarancja wielkiej siły hamowania i dobrej modulacji także w tych najtrudniejszych warunkach, wytrzyma o wiele dłużej niż tradycyjne hamulce.
Prowadzenie okablowania wewnątrz rur przedłuża wytrzymałość linek i bowdenów, chroni je przed błotem, piaskiem i deszczem. Pomaga to zaoszczędzić cenne gramy i osiągnąć bezawaryjny, sportowo-zawodowy charakter roweru.
Stworzyliśmy system wymiennych piętek w celu ochrony naszych ram, jak tylko to możliwe. W przypadku uszkodzenia mogą być szybko i łatwo wymieniane. Aby zminimalizować uszkodzenie ramy, piętki są mocowane śrubami i specjalnymi nakrętkami.
Rama stożkowa ze stopniowo zmieniającą się średnicą od1 1/8" na górze i 1,5" na dole. Większa średnica w dolnej części zapewnia większą trwałość, podobnie jak i sztywność, która skutkuje większą dokładnością skrętną.
TRUNNION to nowoczesny system mocowania dampera do ramy. Dzięki temu amortyzator jest krótszy, zachowując tę samą wartość skoku.